زیست شناسی بچه های 90دانشگاه جیرفت

هدفهای بزرگ انسانهای بزرگ می طلبد

 

امروز همان فردائیست که دیروز نگران آن بودید ...

؟؟؟

&^&^&^&^&^&^&^&^&^&

-------_____________-------

کوه‌های عظیم پر از چشمه‌اند و قلبهای بزرگ پر از اشک ...

ژوزف روو

&^&^&^&^&^&^&^&^&^&

-------_____________-------

به عوض آنکه به تاریکی لعنت بفرستید، یک شمع روشن کنید ...

کنفوسیوس

&^&^&^&^&^&^&^&^&^&

-------_____________-------

بدگمان کسی است که خیال می‌کند تمام مردم دنیا به بدی او هستند ...

باب بارکر

&^&^&^&^&^&^&^&^&^&

-------_____________-------

برای کسیکه زندگی درونیش غنی است، اشعه مختصر آفتاب بیهوده می‌درخشد ...

داستایوسکی

&^&^&^&^&^&^&^&^&^&

&^&^&^&^&^&^&^&^&^&

آنکه خیال می‌کند شاید فردا گرفتار شود از آنکه الان گرفتار است بیشتر رنج می‌برد ...

محمد حجازی

&^&^&^&^&^&^&^&^&^&

-------_____________-------

ساعاتی که در انتظار خوشبختی هستیم، لذت بخش تر از دقایقی است که به لذت خوشبختی رسیده‌ایم ...

الیوید کلد اسمیت

&^&^&^&^&^&^&^&^&^&

-------_____________-------

بدحالترین مردم کسی است که به کسی اطمینان نکند از جهت سوءظن مفرطی که دارد و کسی هم به او اعتماد ننماید از خوی بدگمانی او ...

حضرت امیر (ع)

&^&^&^&^&^&^&^&^&^&

-------_____________-------

بدگمانی میان افکار انسان مانند خفاش در میان پرندگان است که همیشه در سپیده‌دم یا هنگام غروب که نور و ظلمت بهم آمیخته است بال‌فشانی می‌کند ...

فرانسیس بیکن

&^&^&^&^&^&^&^&^&^&

-------_____________-------

بدگمانی و بدبینی پرده‌ایست که میان ما و دیگران حائل می‌شود و هیچوقت نمی‌گذارد رشته دوستی خود را با آنها محکم ساخته و از نعمت وفا و محبت بهره‌مند شویم ...

لرد آبیوری

&^&^&^&^&^&^&^&^&^&

-------_____________-------

 

+نوشته شده در دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:,ساعت9:38توسط عبدالستار بخنو | |

اگر برای کسی کاری بکنی که قبلا از او مهر دیده ای

 

که هنر نکرده ای! معامله کرده ای. اگر در ازای قهر و جفا،

مهر و وفا کنی،هنر کرده ای. نه.......هنر نکرده ای،

به وظیفه خدایی ات عمل کرده ای.

یک بار برای یک بنده،کاری کرده ای

که خدا یک عمر برای همه بندگانش می کند.

+نوشته شده در دو شنبه 30 اسفند 1391برچسب:,ساعت9:38توسط عبدالستار بخنو | |

دهم فروردین 1340 شانزدهم مهر 1341
وفات آیت‌الله العظمی حاج سید حسین بروجردی تصویب قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی
دوم بهمن 1341 يكم فروردين 1342
تظاهرات مردم در تهران اعلام عزای عمومی در عید نوروز
دوم فروردين 1342 سيزدهم خرداد 1342
تهاجم رژیم پهلوی به مجلس سوگواری در مدرسه فیضیه سخنراني تاريخي حضرت امام در روز عاشورا در مدرسه فيضيه
پانزدهم خرداد 1342 يازدهم مرداد 1342
دستگيري حضرت امام خميني(س) و قیام ملت ایران در اعتراض به آن آزادی از زندان و بازداشت خانگی امام خمینی
يازدهم آبان 1342 هجدهم فروردين 1343
تير باران طيب حاج رضايي بخاطر مخالفت با شاه و حمايت از امام آزادی امام خمینی از بازداشت خانگی
سوم مرداد 1343 چهارم آبان 1343
تصویب قانون كاپیتولاسیون پایداری امام خمینی در برابر كاپیتولاسیون
سيزدهم آبان 1343 يكم بهمن 1343
تبعید حضرت امام خمینی به تركیه اعدام انقلابی حسنعلی منصور
بيست‌ويكم فروردين 1344 سيزدهم مهر 1344
حمله به محمدرضا پهلوی در كاخ مرمر توسط سرباز شهید رضا شمس‌آبادی تغییر محل تبعید امام خمینی به نجف اشرف
هفدهم دی 1346 بيستم خرداد 1349
درگذشت مشكوك جهان پهلوان تختی شهادت آیت‌الله محمدرضا سعیدی در زندان و شكنجه‌گاه‌های رژیم پهلوی به دلیل طرفداری از آیت‌الله خمینی توسط ساواك
بيست‌ونهم خرداد 1356 يكم آبان 1356
وفات مرموز دكتر علی شریعتی در خارج از كشور (احتمالا به وسیله ساواك رژیم طاغوت) شهادت فرزند امام حاج سيد مصطفي خميني
هفدهم دی 1356 نوزدهم دی 1356
راهپيمايی عليه كشف حجاب، چاپ مقاله‌ی «ايران و استعمار سرخ و سياه» در روزنامه‌ی اطلاعات قيام مردم قم براي اعتراض به چاپ مقاله‌ی «ايران و استعمار سرخ و سياه»
دوم بهمن 1356 ششم بهمن 1356
پيام حضرت امام خمينی (ره) به مناسبت وقايع 19 دی ماه رژه‌ی اعضای حزب رستاخيز در سالگرد انقلاب سفيد
بيست‌ونهم بهمن 1356 هشتم اسفند 1356
چهلم شهداي قم و قيام مردم تبريز پيام حضرت امام خميني (ره) خطاب به ملت تبريز به مناسبت حوادث 29 بهمن
بيست‌وپنجم اسفند 1356  
تحريم جشن‌هاي نوروز توسط علماي حوزه علميه قم و نهضت آزادي شاخه‌ي خارج از كشور


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:,ساعت9:19توسط عبدالستار بخنو | |

1- خانه تکانی: تکان خوردن خانه، نوعی زلزله بدون خسارت جانی که البته در برخی موارد همراه با خسارتهای شدید مالی (از جمله تعویض مبلمان، پرده ها، تلویزیون و…) می باشد، خانه تکانی نام یک نوع ورزش باستانی است که در آن مردان “کوزت”وار اقدام به شست و شوی شیشه منازل و تمیز کردن خانه می کنند.!!!

توضیح مرتبط:ای کاش به جای این همه خانه تکانی کمی هم به خانه دلمان تکانی می دادیم…

۲- خرید نوروزی: روزهای کشیدن چک، روزهای حسرت کشیدن پشت ویترین مغازه ها، روز” بابا من اینو می خوام “،”بابا من اونو می خوام”، روز درک معنی فاصله طبقاتی به کمک تک تک سلولهای بدن. 3– مسافرت نوروزی: ترفندی برای جیم شدن از دست مهمانان نوروزی. فرصتی طلایی برای مأموران راهنمایی و رانندگی… البته نه برای جریمه کردن بلکه برای ارشاد رانندگان خطاکار!

۴ – عیدی: انگیزه اصلی برای رفتن به خانه اقوام. دادنش برخلاف گرفتنش بسیار سخت است. معیاری مناسب، برای سنجش این که هر فرد چقدر دوستتان دارد.

۵- رژیم غذایی: احتمالاً در طول تعطیلات نوروز کلاً بی خیال این مورد شده اید.عیب نداره، ماهم مثل شما، بی خیال رژیم!

۶ – سیزده به در: روزی که جماعت از خانه هایشان به مقصد کوه، دشت و بیابان خارج می شوند. روز طلایی دزدان!

۷- چهارده فروردین: یکی از روزهای سخت سال. روزی که پس از ۲۰ روز خوردن و خوابیدن مجبوری دوباره صبح زود از خواب بیدارشوی و …

۸- روزهای بعد از تعطیلات: زمان چرت زدن سر کلاسهای دانشگاه، روزهای سختی که باید ناخواسته خوردن شیرینی و میوه را ترک کنید. روزهایی که قبض تلفن و موبایل (مخصوصاً پیامک ها) منجر به بلند شدن دود از سر شما خواهند شد.
 



 

+نوشته شده در دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:,ساعت14:17توسط عبدالستار بخنو | |

رهبر انقلاب تأکید کردند: شرکت عظیم مردم در انتخابات مصون کننده است و از هم اکنون تمام تلاش دست اندرکاران باید بر این مسئله مهم متمرکز شود که حضور مردم، در انتخابات خرداد 92 ، حضوری گسترده باشد.
 
 
 
خبرگزاری مهر: رهبر انقلاب با انتقاد از افراط و تفریط در تشخیص دوست و دشمن گفتند: عده ای از این طرف می افتند و با دشمن هم، معامله و دوستی می کنند و عده ای دیگر از آن طرف می افتند و با اندک اختلافی، دوست را دشمن تصور می کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششمین روز از سفر به استان خراسان شمالی، عصر دیروز در جمع هزاران نفر از بسیجیان استان، تأکید کردند: بسیج، کلیدی طلایی و هدیه خداوند به ملت ایران است و همچنانکه تاکنون گره های فراوانی را باز کرده، در آینده نیز پیش برنده مسائل مهم و مورد نیاز کشور و جامعه خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای، "بسیج" را از جمله تجربه های موفق و مهم نظام بر شمردند و با اشاره به ضرورت مطالعه و تعمق مستمر در ویژگی های این تجربه ی درس آموز افزودند: بسیج، پدیده بی نظیری است که در یک معنا، قبل از پیروزی انقلاب، در حضور ایثارگرانه مردم و "حرکت عظیم، انقلابی و بسیجی ملت" متجلی شد و نهضت اسلامی را به پیروزی رساند.

ایشان، بسیج را در معنای رایج آن، همزاد انقلاب خواندند و افزودند: البته در دو انقلاب بزرگ دیگرِ چند قرن اخیر، یعنی انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی سابق نیز مردم حضور انبوه داشتند اما بسیج ملت ایران دارای خصوصیات منحصر بفردی بوده است.

رهبر انقلاب حرکت سازمان یافته را از جمله این خصوصیات دانستند و خاطر نشان کردند: "سازماندهی" بسیج کمک کرد که این حرکت عظیم مردمی راه را گم نکند و از انحراف و کج روی مصون بماند.

ایشان "ایمان و عمل بر اساس تکلیف" را از دیگر خصوصیات مهم بسیج برشمردند و خاطرنشان کردند: حضور مردم در انقلاب های دیگر، عمدتا متکی بر احساسات بود و به همین علت در بسیار از مسائل به خطا و تقابل کشیده شد اما ایمان عمیق بسیج، باعث شد این "حرکتِ توده ایِ سازمان یافته" ضمن برخورداری از احساسات بشری، در صراط مستقیم حق حرکت کند.

رهبر انقلاب حضور همه قشرهای مردم در بسیج را دیگر خصوصیت بارز و منحصر بفرد این حرکت خواندند.

ایشان خاطر نشان کردند: شهری و روستایی، نوجوان و پیرمرد، زن و مرد، تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده، استاد، دانشجو، نویسنده، شاعر، متخصص، کارگر، صنعتگر، پزشک، مخترع و همه و همه قشرهای مردم در این مجموعه عظیم، شگفت آور و پر رمز و راز حضوری موثر دارند.

"پا به رکاب بودن" ، سومین خصوصیتی بود که رهبر برای بسیج برشمردند.

ایشان به استناد حضور بسیج در همه صحنه های سی و سه سال افزودند: با گذشت زمان، بر چهره نسل اول بسیجیان، گَرد پیری نشسته است اما پدیده استثنایی بسیج به برکت حضور پی در پی نسل های نوظهور، همچنان جوان و پر نشاط و کارگشا به حیات طیبه خود ادامه میدهد.

حضرت آیت الله خامنه ای برای تبیین بهتر اهمیت بسیج در سرنوشت کشور و ملت، همه را به تأمل و تدبر در این واقعیت دعوت کردند که چرا کسانی که حرف و عملشان بر اساس رادیو رژیم صهیونیستی تنظیم میشود در درجه اول علیه بسیج شعار میدهند؟

 

ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:,ساعت9:11توسط عبدالستار بخنو | |

 


 

دولت دهم با همه حرف ها و حدیث ها به پایان دوره خود رسیده است، حرف فراتر از این است که از کجامی دانیم یکسال از عمر دولت باقی مانده است! باید منتظر بود و دید چهار سال بعدی به دست چه کسی می رسد  و چه خواهد کرد؟


 

رای-انتخابات

 این روزها بحث چهار سال پیش رو و گذرگاه نود و دویی آن پر رفت و آمد و داغ داغ است. کرسی ریاست جمهوری آنقدر بی ارزش نیست که با همه توصیه ها نسبت به عدم اقدامات و فعالیت های زودرس، برخی از سیاسیون و رسانه ها بتوانند جلوی حرص رسانه ای و سیاسی خود را بگیرند. زنگ انتخابات دهم در حال تمام شدن است  دوره ای که با وجود نکات مثبت ولی حواشی و نواقص این دوره به خصوص در عرصه های اقتصادی باعث شده است تا این موضوع بعد از 8 سال حالت خاص تری به خود بگیرد. نیاز به فردی کاردان و مدبر برای خروج از موقعیت فعلی کشور به خصوص در عرصه اقتصادی احساس می شود؛  فردی که اهل عمل در کنار شعار باشد و از حواشی بپرهیزد. برای همین عده ای بر روی اقتصاد دان بودن چنین فردی تاکید دارند، برخی مشکلات را ناشی از عدم ائتلاف و همکاری رو به جلو بین گروه های مختلف می بینند و هنوز از فضاهای به وجود آمده بعد از سال 88 ناراحت هستند و نیاز را به سوی شخصی می بینند تا بتوانند با وحدت و آشتی ملی از همه طیف ها در جهت پیشرفت استفاده کند و شرایط سیاسی فعلی را نیز بهبود بخشد و افرادی هم فضا را نیازمند طیف مقابل جریان فعلی می بینند که شاید با چرخش قدرت، فضا با نگاه تازه عوض و کارآمد تر شود.

این مهم باعث شده است که از حال، تنور انتخابات داغ باشد و بازار حدس و گمان ها درباره افراد برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهم شلوغ باشد، همه نگاه های مذکور باعث شده است تا کل نظرات در نظام دو قطبی احزاب ایران در دو طیف اصلی مطرح شود و باز اصولگرایی و اصلاح طلبی!

افرادی که  از آنان نام برده شده است، به صرف اینکه نامشان در رسانه ها مطرح شده و خود یا اطرافیان به سوال خبرنگاران مبنی بر حضور در انتخابات ریاست جمهوری جواب داده اند نامشان در این متن نقل شده است و برخی از آنان از حال هر گونه خبر و حضور را تکذیب کرده اند

ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:,ساعت9:7توسط عبدالستار بخنو | |

آنگاه که غرور کسي را له مي کني،

 

 آنگاه که کاخ آرزوهاي کسي را ويران مي کني،

آنگاه که شمع اميد کسي را خاموش مي کني،

 آنگاه که بنده اي را ناديده مي انگاري ،

آنگاه که حتي گوشت را مي بندي تا صداي خرد شدن غرورش را نشنوي،

آنگاه که خدا را مي بيني و بنده خدا را ناديده مي گيري ،

مي خواهم بدانم،

دستانت را بسوي کدام آسمان دراز مي کني تا براي رسیدن به نیاز  خود دعا کني؟ ...

 بسوي کدام قبله نماز مي گزاري که ديگران نگزارده اند؟...

+نوشته شده در یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:,ساعت11:4توسط عبدالستار بخنو | |

دوست دارم آفتاب بشم تا نور بارونت کنم

دور تو بگردم و این دلو مجنونت کنم

آسمون بشم برات ستاره بارونت کنم

یه جون خالی دارم می خوام که قربونت کنم

دوست دارم کفتر بشم تو آسمون پر بزنم

برم و تو اوج عشق سری به دلبر بزنم

بشینم رو بوم یار لونه و چنبر بزنم

اگه روم درو وا نکرد تا به سحر در بزنم

همیشه با این که این دل نگرونه

یه بهار پشت زمستون و خزونه

می دونم خدای ما که مهربونه

ما رو باز به هم دوباره می رسونه

دوست دارم با تو باشم تا باشه دنیا

هم تو بیداری و هم تو خواب و رویا

واست آواز بخونم مثل قدیما...

" گل اومد بهار اومد تو دشت و صحرا ... عاشق صحراییم بی نصیب و تنها"

عید اومد بهار اومد تو دوری اما

+نوشته شده در چهار شنبه 28 اسفند 1391برچسب:,ساعت13:17توسط عبدالستار بخنو | |

دوست دارم آفتاب بشم تا نور بارونت کنم

دور تو بگردم و این دلو مجنونت کنم

آسمون بشم برات ستاره بارونت کنم

یه جون خالی دارم می خوام که قربونت کنم

دوست دارم کفتر بشم تو آسمون پر بزنم

برم و تو اوج عشق سری به دلبر بزنم

بشینم رو بوم یار لونه و چنبر بزنم

اگه روم درو وا نکرد تا به سحر در بزنم

همیشه با این که این دل نگرونه

یه بهار پشت زمستون و خزونه

می دونم خدای ما که مهربونه

ما رو باز به هم دوباره می رسونه

دوست دارم با تو باشم تا باشه دنیا

هم تو بیداری و هم تو خواب و رویا

واست آواز بخونم مثل قدیما...

" گل اومد بهار اومد تو دشت و صحرا ... عاشق صحراییم بی نصیب و تنها"

عید اومد بهار اومد تو دوری اما

+نوشته شده در چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,ساعت13:17توسط عبدالستار بخنو | |

کاش می شد غم دلها را نگاشت
کاش می شد ماه را صفحهً دل کرد وز خوبی و بدی در آن نگاشت
کاش می شد اشکها را بوسید و گل یاد و بوئید
کاش می شد به قناری فهماند
که زمستان زیباست اما اکنون بهار است..

+نوشته شده در چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,ساعت13:9توسط عبدالستار بخنو | |

 

رئیس مجلس با بیان اینکه تمدید سرپرستی طریقت‌منفرد بر وزارت بهداشت پس از هفتم فروردین غیرقانونی است، گفت:دولت تا هفته آینده وزیر پیشنهادی بهداشت را به مجلس معرفی کند.

دکتر علی لاریجانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به زمان تعیین شده در آیین‌نامه داخلی قوه مقننه برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس (پانزدهم آذر ماه)،‌ افزود: دولت باید در همان زمان پانزدهم آذر ارائه می‌کرد؛ ‌چون مردم باید همه برنامه کارهای خود را در ابتدای سال بدانند و فصل کاری از بین نرود؛ بهار فصل کار است و به هر حال این تأخیر برای کشور ضرر دارد. ما نیز در مجلس در تلاشیم تا با بودجه چند دوازدهم تا آنجایی که می‌شود، مشکل را حل کنیم تا بعد بتوانیم لایحه را بررسی کنیم.

برای تعیین رقم ‌هدفمندی‌یارانه‌ها در سال۹۲ باید بیشتر اندیشید

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره نگاه مجلس به رقم پیشنهادی دولت (۹۰هزارمیلیاردتومان) برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال ۹۲ کشور، ‌تصریح کرد: زمان برای بررسی این موضوع داریم که چگونه درباره آن تصمیم‌گیری شود؛ چون الآن سه‌دوازدهم باید اجرا شود که آن نیز مطابق با بودجه سال جاری (سال ۱۳۹۱) است که در حال اجراست. باید درباره موارد جدید در لایحه بودجه، مثلا درباره هدفمندی یارانه‌ها و ‌نحوه اجرای آن بیشتر اندیشید و بحث کرد تا برای کشور مشکلی پیش نیاید.

تعیین قیمت ارز در لایحه بودجه کار مشکلی نیست


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,ساعت8:31توسط عبدالستار بخنو | |

 

اعضای شورای عالی مرکز طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت و اندیشکده های مرتبط با آن صبح امروز (دوشنبه) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این دیدار که جمعی از اندیشمندان، نخبگان و اساتید رشته های مختلف از دانشگاه و حوزه حضور داشتند، درخصوص مباحث علمی و تئوریک انجام گرفته برای طراحی مبانی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، بحث و تبادل نظر شد.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت را کاری بسیار بزرگ، فاخر، بلندمدت و عمیق خواندند و تأکید کردند: لازمه تحقق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت و رسوخ آن در میان نخبگان، گفتمان سازی آن در جامعه است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,ساعت8:29توسط عبدالستار بخنو | |

هدف:

هدف این شاخه به وجود آوردن زمینه های مساعد برای شناخت علوم جانوری، برقراری ارتباط صحیح آن با سایر علوم و در نتیجه تربیت کارشناسانی است که قابلیت درک و حل مسائل بنیادی علوم جانوری را داشته و به جنبه های کاربردی آن آشنا باشند. داوطلبان ورود به این شاخه باید در دروس زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضی دبیرستان قوی باشند. اهمیت این شاخه با توجه به نیاز علوم پزشکی، بخشهای تحقیقاتی و آموزشی و موزه ها و باغهای وحش به کارشناس و محقق در شاخه علوم جانوری به خوبی مشخص می شود. جانورشناسی، حشره شناسی و زیست شناسی مولکولی، فیزیولوژی جانوری و … از جمله دروس تخصصی این شاخه می باشند.

اگر جانوران را نشناسیم، نمی توانیم پی به ارزش و اهمیتشان ببریم. همین عدم شناخت است که باعث می شود برای حفظ آنها اهمیتی قائل نباشیم و صرفاً برای کام جویی به شکار یا حفظ آنها مبادرت ورزیم.

هدف اصلی این رشته شناخت دقیق و دقیق تر جانوران و مسائل مربوط به آنان است.

ماهیت:


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,ساعت8:27توسط عبدالستار بخنو | |

هدف:

شاخه علوم گیاهی: دانشجویان با گذرانیدن دروس مشترک و اختصاصی خود که در آن ۱۰ واحد دروس اختیاری و با جنبه کاربردی نیز پیش بینی شده است می توانند نیاز موسسات پژوهشی، آموزشی، تولیدی و خدماتی به کارشناسان علوم گیاهی را برطرف نمایند. از جمله دروس تخصصی شاخه علوم گیاهی عبارتند از: جلبک شناسی، قارچ شناسی، مورفولوژی گیاهی، اکولوژی گیاهی، فیزیولوژی گیاهی، اصول و روش های رده بندی گیاهان و … اهمیت این شاخه با توجه به نیاز مراکز پژوهشی به کارشناسی علوم گیاهی آشنا به مسائل گیاه شناسی و فیزیولوژی گیاهی، نیاز علوم گیاه پزشکی به کارشناسان علوم گیاهی، نیاز به کارشناسان علوم گیاهی در کشاورزی و صنایع دارویی، غذایی و چوب و کاغذ و … نیاز به کارشناسان علوم گیاهی در مسائل محیط زیست، رفع نیازمندیهای علوم طبیعی و باغهای کشاورزی به کارشناسان علوم گیاهی و پاسخگویی به نیاز مراکز آموزشی و پژوهشی در زمینه تربیت مدرس و محقق علوم گیاهی بخوبی روشن می شود.

ماهیت:


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,ساعت8:24توسط عبدالستار بخنو | |

The home where the tragic incident took place. AFP photo

+نوشته شده در سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,ساعت8:22توسط عبدالستار بخنو | |

‌به طور کلی‌ دانش‌ ژنتیک‌ درباره‌ انتقال‌ صفات‌ وراثتی‌ از والدین‌ به‌ اولاد بحث‌ می‌کند که‌ البته‌ این‌ والدین‌ می‌توانند انسان‌، درخت‌ یا باکتری‌ باشند. در واقع‌ ژنتیک‌ تلاش‌ می‌کند تا بگوید که‌ چه‌ مکانیزم‌های‌ مولکولی‌، عامل‌ انتقال‌ صفات‌ از نسلی‌ به‌ نسل‌ دیگر هستند. همچنین‌ می‌خواهد بداند که‌ چرا گاهی‌ اوقات‌ در بین‌ والدین‌ و فرزندان‌ در برخی‌ صفات‌ تفاوت‌های‌ بسیار معنی‌ داری‌ وجود دارد؟ در کل‌ دانشجویان‌ این‌ گرایش‌ مباحث‌ مهمی‌ مثل‌ ژنتیک‌ سرطان‌، روش‌های‌ تشخیص‌ بیماری‌های‌ ژنتیکی‌ قبل‌ و بعد از تولد، شناخت‌ ناقلین‌ بیماری‌ها، اصول‌ مشاوره‌ ژنتیکی‌، نقش‌ ژنتیک‌ در بروز رفتارهای‌ فردی‌ و اجتماعی‌، شناخت‌ جمعیت‌های‌ مختلف‌ ژنتیکی‌ و نژادهای‌ انسانی‌، ژن‌ درمانی‌، پزشکی‌ قانونی‌، تکنیک‌های‌ رایج‌ در ژنتیک‌، روش‌های‌ اصلاح‌ نژاد و ژنتیک‌ مولکولی‌ را مطالعه‌ می‌کنند.


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,ساعت8:19توسط عبدالستار بخنو | |

هدف:

هدف این شاخه شناخت جانداران میکروسکوپی و مسائل مختلف مربوط به زندگی آنهاست.

علم میکروبیولوژی در مورد چگونگی استفاده بهینه از میکروارگانیسم ها و جلوگیری از ضررها و زیانهایی که میکروارگانیسم ها می توانند به حیات انسانها، دامها و نباتات وارد کنند، بحث می کند.

در گذشته به میکروبها شیطانهای نامرئی می گفتند اما امروزه باید به آنها فرشته های نامرئی بگوییم چرا که اگر میکروارگانیسم ها در چرخه حیات، وظیفه خویش را انجام ندهند، زندگی تمام موجودات از نباتات و حیوانات گرفته تا انسان به زوال کشیده می شود.

و باز بخشی از این میکروارگانیسم ها هستند که با ایجاد انواع بیماریهای عفونی زندگی بشر را به خطر می اندازند مانند “ابولا” که یک بیماری ویروسی ناشناخته بود و در آفریقا تعداد زیادی از افراد را به کشتن داد و یا “ایدز” که بشر را تا آستانه سال ۲۰۰۰ عاجز و ناتوان کرده است. بی شک نمی توان به نقش مهم میکروارگانیسم ها در هستی اعتقاد داشت و از اهمیت کاربرد رشته میکروبیولوژی که به عنوان بررسی میکروارگانیسم ها می پردازد، غافل ماند.

ماهیت:


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,ساعت8:9توسط عبدالستار بخنو | |

مو ندر قطریه اشکت ابوالفضل

 

ملائک برشنه رشکت بوالفضل

هما وختی که دستت ور زمین کو

گریوا چشمون مشکت ابوالفضل

******************

بگو ای مشک ای حال ابوالفضل

چه یهته ور سر احوال ابوالفضل

اگه دست عزیزم کهت  بوده

سر جونم کلی مال ابوالفضل

جهانگیر فیروزی

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:52توسط عبدالستار بخنو | |

 

 

مسئولین محترم شنیدید....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یادتان نرود: اطاعت از امر ولی واجب است...واجب...

 


 


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:47توسط عبدالستار بخنو | |

حتما برین ادامه مطلب متن اونجایت!باز میگم حتما حتما دعام کنین!!!البته اول اول اول اول ظهور آقا امام زمان بعد هرچی!!!!!!!!!!!

خواهرم از خودت پرسیدی چقدر با مادرم زهرا فاصله داری ؟

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:43توسط عبدالستار بخنو | |






Persianv.com At site 


Persianv.com At site


Persianv.com At site


Persianv.com At site 


 


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:38توسط عبدالستار بخنو | |

عکسی با عنوان "عشق مادر در زمان زلزله"، اثر یک عکاس چینی که برنده مدال طلای پنجمین دوره "مسابقات بین المللی عکاسی مطبوعات چین" شده است
 

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:33توسط عبدالستار بخنو | |

جام را بده

من به نوشیدن شوکران

معتادم....

 

 

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:32توسط عبدالستار بخنو | |

پدر علم ژنتیک (گریگور مندل)

پدر علم ژنتیک (گریگور مندل)
پدر علم ژنتیک (گریگور مندل)

 

تاريخچه علم ژنتيک ـ مروری بر تاريخچه علم ژنتيک و نقش گریگور مندل
 

دانش زیست شناسی یکی از قدیمی ترین علومی بوده که بشر به آن توجه داشته است. شواهد بسیار زیادی که طی کاوشهای باستان شناسی بدست آمده حکایت از آن دارد که انسانهای پیشین به دانش زیست شناسی توجه داشته اند و در این میان اصلاح نژاد دامها و پرورش گیاهان با باردهی بیشتر از دانش گذشتگان در مورد علم ژنتیک خبر می دهد.
اما از حدود یک قرن پیش دانش زیست شناسی وارد مرحله جدیدی شد که بعدا آن را ژنتیک نامیده اند و این امر انقلابی در علم زیست شناسی به وجود آورد.
 

ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:30توسط عبدالستار بخنو | |


 

ژنتیک یا علم وراثت یکی از رشته های علوم زیستی است که موضوع آن مطالعه پدیده هایی است که توسط آنهاخصوصیات یا صفات جانداران از والدین به فرزندان به ارث می رسد . علاوه براین ژنتیک اساس شباهتها وتفاوتها را توضیح می دهد .موضوع علم ژنتیك، انتقال، بیان و تكامل ژنها است.ژنها به مولكول هایی كه كاركرد، تكوین و خصوصیات ظاهری موجود زنده را كنترل می كنند ، گفته می شود.

 

آشنایی با علم ژنتیک(1)

 

تاریخچه علم ژنتیک

مطالعه جدی ژنتیک در طول دو قرن اخر صورت گرفته است .«گرگور مندل »در سال 1860میلادی اصول اولیه وراثت را کشف کرد .مندل آزمایشهای مختلفی روی گیاه نخود فرنگی انجام داد .او از این آزمایشها به این نتیجه رسید که برخی صفات بر صفات دگر غالبند .او ان گونه فرض کرد که فاکتور یا عامل غالبی سبب بروز این صفات غالب می شود ، در نتیجه صفات مشخصی از نسلی به نسل دیگر به ارث می رسد .حدود 50سال پس از آزمایشهای مندل یک زیست شناس دانمارکی به نام « ویلهلم یوهانسن » فاکتورهای ژنتیکی مندل اعم از غالب یا مغلوب را ژن نامید .

در سال 1910 میلادی یک محقق آمریکایی به نام « توماس هانت مورگان » ثابت کرد که ژنها روی کروموزمها قرار گرفته اند وبه همرا کروموزمها به فرزندان منتقل می شوند .پس از آن محققان دیگر کمک های زیادی به پیشرفت علم وراثت کرده اند .دانشمندان کشف کرده اند که اسیدهای نوکلئیک (DANوRNA)صفات موجودات زنده را مشخص می کنند .امروزه با استفاده از علم مهندسی ژنتیک می توان خصوصیات جدیدی را در گیاهان وجانوران به وجود آورد .در واقع مهندسی ژنتیک علمی است که به دستکاری ژنها می پردازد .در این روش ،محققان می توانند ژنها خاصی را از سلول جدا کنند ومورد مطالعه قرار دهند .آنها می توانند با جدا کردن ، تغییر دادن یا انتقال ژنها تغییراتی در موجودات زنده به وجود آورند.

آشنایی با علم ژنتیک(1)

 

به طور مثال ، با استفاده از این از این علم می توان گیاهان مقاومتر و پر محصول تری به دست آورد .امید می رود که در آینده با استفاده از روش مهندسی ژنتیک بتوان بیماریهای وراثتی را درمان کرد وژنهای سالم را جایگزین ژنهای معیوب نمود .

تقسیم بندی علم ژنتیک

ژنتیك، علم مطالعه وراثت، در تمامی زمینه های آن، از گسترش صفات در یك شجره نامه خانوادگی، تابیوشیمی ماده ژنتیكی، اسید دزوكسی ریبونوكلئیكrnaو اسید ریبنوکلئیک dnaاست .

به صورت تاریخی، ژنتیك دانان در 3 حیطه مجزا فعالیت كرده اند، هر حیطه با مشكلات، روش ها و موجودات زنده مورد مطالعه مربوط به خود .

این 3 حیطه عبارتند از:

 *   ژنتیك كلاسیك


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:26توسط عبدالستار بخنو | |

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:25توسط عبدالستار بخنو | |

 

علی جون دوستت داریم....(اینم به افتخار رفیقم اسماعیل یاراحمدی)

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت13:0توسط عبدالستار بخنو | |

بهترين هديه سال نو 

به نظرتون چیه؟

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:18توسط عبدالستار بخنو | |

 
 
 
 

2sms-noruz92-dostaneh.com_

new year Gift May Be Many Things
Or It May Be a Few .
For You,The Joy
Is Each New Toy ;
For Me ;
It’s Watching U
هدیه سال نو میتونه خیلی چیزا باشه
میتونه چیز خاصی هم نباشه !
برای تو هر اسباب بازی جدیدی میتونه لذت آور باشه و برای من دیدن تو !


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:10توسط عبدالستار بخنو | |

محمدرضا شريفي‌نيا و محمدعلي كشاورز در بيمارستان جماران/ تصوير تست گريم جمشيد هاشم‌پور به نقش امام (ره) براي اولين بار منتشر شد گروه فيلم‌برداري "فرزند صبح" بهروز افخمي تا پايان هفته در فرودگاه نيروي هوايي مستقر خواهند شد، تا فيلمبرداري پلان‌هاي مربوط به تبعيد امام خميني (ره) را در...

 

 

 

عکس : گريم جمشيد هاشم‌پور به نقش امام 


محمدرضا شريفي‌نيا و محمدعلي كشاورز در بيمارستان جماران/ تصوير تست گريم جمشيد هاشم‌پور به نقش امام (ره) براي اولين بار منتشر شد

گروه فيلم‌برداري "فرزند صبح" بهروز افخمي تا پايان هفته در فرودگاه نيروي هوايي مستقر خواهند شد، تا فيلمبرداري پلان‌هاي مربوط به تبعيد امام خميني (ره) را در 13 آبان‌ماه 1342 به تركيه مقابل دوربين ببرند. محمدرضا شرف‌الدين تهيه‌كننده اين فيلم پيش بيني كرد كه سرانجام فيلمبرداري "فرزند صبح" تا 10 روز آينده به پايان برسد و ادامه داد: خوشبختانه اين كار بعد از گذشت سه سال به روزهاي آخرش رسيده و روز جمعه فيلم‌برداري صحنه مربوط به رحلت حضرت امام (ره) در لوكيشن بازسازي‌شده بيمارستان جماران به پايان رسيد. 

وي با ابراز رضايت از فيلم‌برداري اين صحنه اظهار داشت: صحنه رحلت امام (ره) يكي از سخت‌ترين صحنه‌ها بود كه خوشبختانه به خوبي گرفته شد و بر اين اساس، بازي محمدرضا شريفي‌نيا و محمدعلي كشاورز به پايان رسيد. شرف‌الدين با اشاره به آخرين صحنه‌اي كه قرار است مقابل دوربين اين پروژه‌ برود، گفت: تا پايان هفته در فرودگاه نيروي هوايي مستقر خواهيم شد، تا صحنه مربوط به تبعيد حضرت امام (ره) را به تركيه در 13 آبان سال 1342 كه از همين فرودگاه صورت گرفته است، فيلم‌برداري كنيم و تنها بازيگر مطرح ما در اين صحنه "عبدالرضا اكبري" است. گفتني است: پيش از انتخاب عبدالرضا اكبري براي بازي در يكي از مقاطع زندگي امام (ره)، جمشيد هاشم‌پور براي اين نقش تست گريم داده بود. عكسي كه مي‌بينيد، هاشم‌پور را با اين تست گريم نشان مي‌دهد.
سینمای ما
 

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:8توسط عبدالستار بخنو | |

فقط غیرممکن غیرممکن است...♥

...رازهای یک زندگی عاشقانه و موفق...

 

                                                        

 

  ازدواج فاميلي

 

يقينا شيرين ترين حادثه اي که در زندگي اکثر افراد جامعه اتفاق مي افتد و به دسته بندي هاي فرهنگي، علمي، اجتماعي و سياسي بستگي ندارد ازدواج است. نيازهاي فيزيولوژيک انسان هاي سالم آنها را به سوي انتخاب همسر، همراز، همراه، همدل مي کشاند که ثمره آن آرامش، تکامل توليد و تربيت انسانها است که قرآن کريم و بزرگواران دين ما بدان توصيه فراوان دارند بنابراين يکي از جنبه هاي مهم در زنجيره سلامتي انسان ها، بهداشت توليد مثل است.

توجه به اين گروه از افراد جامعه و افزايش آگاهي هاي آنها مي تواند به تداوم، ثمر بخش بودن زندگي مشترک و بهبود وضعيت سلامت جسمي و رواني آنها کمک فراوان کند. به واقع يکي از مهمترين و بزرگترين وقايع زندگي هر انساني ازدواج است. زماني که مرحله تازه اي از زندگي آغاز مي شود مرحله اي که پاسخي است به نيازهاي موجود و خود مولد نيازهايي نو. نيازهايي از قبيل غرايز طبيعي، نياز به امنيت و آرامش، نياز به همدلي، رهايي از تنهايي، نياز به عشق و عطوفت و... پايه گذار ازدواج و انتخاب شريکي براي زندگي است. اما اين نيازها وقتي به درستي پاسخ گفته مي شود که باور داشته باشيم همسر ما نيز با همين آرمان ها ما را انتخاب نموده است او نيز براي برطرف شدن نيازهاي جسمي و روحي خود اقدام به ازدواج کرده است بنابراين هميشه يک تعامل دو جانبه بين زن و شوهر وجود دارد. ازدواج و زندگي مشترک رامي توان از جهات مختلف اجتماعي، عاطفي، رواني، معنوي، بهداشتي و شرعي بررسي کرد.

يکي از هدف هاي ازدواج که يقينا به تداوم نسل نيز مي انجامد داشتن فرزند است که وجود آنها باعث گرمي، پويايي و صفاي کانون خانوادگي شده و انگيزه ها را براي دوام زندگي و احتمالا تخفيف درگيري هاي زن و شوهر بالا مي برد.
اما اين ازدواج در فرهنگ هاي مختلف به گونه هاي متفاوت انجام مي شود. اما نوعي از ازدواج که در ميان ما ايرانيان شايع است و در نسل هاي گذشته در راس ازدواج ها قرار داشته ازدواج فاميلي است. البته در سال هاي اخير اين نوع ازدواج رو به کاهش رفته اما هنوز هم شاهد آن هستيم.
اين نوع پيوند که شايد از بعضي از جهات مثبت به نظر رسد اما از لحاظ بهداشتي و سلامت خانواده ها را در مواردي دچار مشکل مي کند. در اين مبحث به اين نوع ازدواج مي پردازيم و خصوصيات ارثي که از آن به افراد منتقل مي شود را مورد بررسي قرار مي دهيم و ببينيم که آيا ازدواج هاي فاميلي باعث مي شود که بيماري ها و ژن هاي بيماري زا در نسل هاي آينده بيشتر مي شود يا نه؟

ازدواج فاميلي ازدواجي است که در آن زوج با يکديگر فاميل (خويشاوند) بوده و بنابراين داراي ژن هاي مشابه مي باشند خويشاوندان به خاطر داشتن اجداد مشترک داراي يک سري خصوصيات ارثي مشترکي نيز مي باشند. گاهي اين خصوصيات مشترک مربوط به بيماري هايي است که به صورت نهفته و بدون علامت در فردي وجود دارد و چنانچه همسر او نيز اين بيماري ها را به صورت نهفته دارا باشد، احتمال دارد فرزندان اين زوج اين خصوصيت ( بيماري) را به شکل شديد و علا مت دار به ارث ببرند و بيمار شوند. درجه خويشاوندي را براساس رابطه فاميلي به چند گروه تقسيم مي کنند:
خويشاوندان درجه يک:
شامل پدر، مادر، فرزندان ، خواهران و برادران يک فرد. تشابه ژنتيکي در خويشاوندان درجه يک 50درصد مي باشد يعني اگر ژن هاي فعال هر فرد را 100 هزار عدد فرض کنيم، 50 هزار تاي آنها با خويشاوندان درجه يک مشترک است به عبارت ديگر اين دو نفر در نصف خصوصيات ارثي که به ارث برده اند مثل هم هستند.

خويشاوندان درجه دو:


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:3توسط عبدالستار بخنو | |

 

توارث در انسان ها و سایر موجودات توسط کروموزوم ها و ژن های موجود روی آن ها صورت میگرد تعداد کروموزوم ها و ژن ها در گونه های مختلف گیاهی و جانوری یکسان است.در انسان تعداد کروموزوم 46 عدد .تعداد ژن ها 25000 تا است.از این 46 کروموزوم 23 عدد از مادر و 23 تا از پدر به ما میرسد. به این نوع وراثت ، وراثت هسته ای میگویند.نوعی وراثت نیز وجود دارد که وراثت میتوکندریایی نام دارد. این وراثت فقط از مادر به ارث میرسد. میتوکندری  بخشی ار سلول است که کار تولید انرژی را بر عهده دارد.
کروموزوم از ژن ها و ژن ها از ماده معروف DNA تشکیل  شده اند.می بینید که بیشتر ماده ژنی ما از مادر میرسد.پس شاید بهتر بود  نام فامیلی مادر را به ارث میبردیم.
از این 25000 ژن 99/99 درصد در تمام انسان ها و ابنای بشر یکسانست است  یعنی همه ما انسان ها صرف نظر از رنگ، نژاد و زبان و ....ژنتیک یکسان داریم و نظریه های مختلف برتری نژادی همه بی معنا و ساخته ذهن ما انسانهاست.

حال یکصدم درصد تفاوت در ژن ها باعث تفاوت بسیار بسیار اندک در انسان هاست.

از 25000 ژن انسان تنها عدهایی فعال هستند وما بقی فعلا غیر فعال میباشند.

در سلول های انسان مناطق غیر فعال ژنی وجود دارد که ریز قمر نام دارد. از ریز قمر ها و  ژن های میتوکندری که قبلا گفته شد  میتوان برای برسی اجداد انسانی و تبار ژنتیکی مشترک استفاده کرد. وحتی تا ادم و حوا رسید.

امروزه معتقدند که نژاد انسان اولین بار در آفریقا به وجود آمد و سپس در قاره های مختلف پخش شد. یعنی آدم و حوا در آنجا آفریده شده اند.

از نظر علم پزشکی و انسان شناسی تنها 3 نژاد انسانی وجود دارد

1-نژاد سفید یا قفقازی یا کوکازین

2-نژاد سیاه

3-نژاد زرد

نژاد سفید شامل تمام افراد سفید پوست است. یعنی آمریکایی های سفید پوست، انگلیسی ها، آلمان ها، اسپانیایی ها، عرب ها، اسکاندیناوی ها، روس ها، هندی ها، یهود یهای سفید پوست و تمام اقوام ایرانی و افراد ساکن در ترکیه و قفقاز و ارمنی و گرجی

نژاد زرد شامل ژاپنی ها، چینی ها، مغول ها، ازبک ها، قزاق ها، قرقیزها و اقوام شرق دور است.

ما ایرانی ها از نژاد سفید قفقازی هستیم. یعنی از نظر علمی ما یک نژاد  هستیم که حتی اروپایی ها هم با ما یک نژادند.

توجه کنید که این اختلاف نژادی فقط در یکصدم درصد ژن های ماست و باز هم میگویم که برتری نژادی نداریم

مابقی صحبت ها مثل نژاد آریا، اسلاو ، سامی و... ساخته ذهن ما و تفاوت ریشه زبانهای تکلمی ماست


ما اقوام ایرانی ، آذری ، فارس  ..... همه متعلق به نژاد سفید هستیم حتی مردم ترکیه نیز سفیدند.

اقوام ترک زبان 2 دسته اند :

1-  نژاد زرد مثل ترکمن و ازبک و  ...
2- سفید مثل ما اذری ها{من خود آذری هستم} و اهالی ترکیه

در یک بررسی ژنتیکی که توسط متخصصین  برتر و بی طرف نظیر آقای دکتر هوشمند و آقای دکتر غفاری انجام شد با توجه به وراثت ریز قمر و میتوکندریایی معلوم شد که تمام اقوام ایرانی من جمله فارس، آذری ، بلوچ و لر و....همه یک نیای مشترک داریم و در اصل همه یکی هستیم انچه ما را از هم متمایز میکند نژاد ما نیست و اینکه بعضی از روی جهل و نادانی فکر میکنند فارس برتر است یا ترک برتر است یا..... سخت در اشتباهند

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:0توسط عبدالستار بخنو | |

ز كعبه عزم سفر كن، به اين ديار بيا!

 چو عطر غنچه نهان تا كى؟ آشكار بيا!

حريم دامن نرجس شد از تو رشگ بهار

گل يگانه گلزار روزگار، بيا!

تويى، تو نور محمّد، تو جلوه اى ز على

 تو سيف منتقمى، عدل پايدار بيا!

زاشك و خون دل، اين خانه شستشو داديم

 بيا به مشهد عشّاق بى قرار! بيا!

زمان، گذرگه پژواكِ نام نامى تست

 زمين ز رأى تو گيرد مگر قرار، بيا!

ميان شعله غم سوخت هجرنامه ما

 بيا كه گويمت آن رنج بى شمار، بيا!

زلال چشمه تويى، روح سبزه، رمز بهار


ادامه مطلب

+نوشته شده در دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,ساعت9:59توسط عبدالستار بخنو | |